Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

"Τα ψάθινα καπέλα" της Μαργαρίτας Λυμπεράκη

Από την Ντανιέλλα Πέτκοβα
με την επιμέλεια της φιλολόγου Μαρίας Μαγουλά*
Image result for Τα ψάθινα καπέλα

Τρία κορίτσια, τρεις αδερφές, η Κατερίνα, η Ινφάντα και η Μαρία διηγούνται τις ιστορίες τους, τους έρωτές τους με φαντασία χιούμορ και απέραντη τρυφερότητα και πολλή νοσταλγία. Οι κεντρικοί ήρωες στο πρώτο και δεύτερο καλοκαίρι είναι οι τρεις αδερφές, ο πατέρας τους, η ξαδέρφη τους, ο θείος Αγησίλαος, ο άντρας της της Μαρίας, η Λώρα, η μητέρα των κοριτσιών και ο Ρουθ.
Τα ¨Ψάθινα καπέλα¨ αφηγούνται γεγονότα στην Αθήνα λίγο πριν από τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο.
Μ' άρεσε πολύ η φράση "Μικρή που ήμουν μ'άρεσε να διηγούμαι όνειρα που δεν είχα δει και η πίστη που έβλεπα στα μάτια των άλλων τα έκανε πραγματικά πιστευτά και στα δικά μου μάτια" γιατί μόλις τα είδα μου θύμισε εμένα και ξαφνιάστηκα γιατί νόμιζα πως ήμουν που τα πιστεύει αυτά.
Όλα αυτά που διάβασα ήταν πολύ ωραία και θυμήθηκα τα δικά μας καλοκαίρια και ειδικότερα αυτό που πέρασε και είχα σπάσει το πόδι μου. Τα ίδια κάναμε και εμείς με την παρέα μου, σχολιάζαμε τη θάλασσα, τον ήλιο, ακόμα και τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας. Τηλεφωνούσαμε ο ένας στον άλλο το πρωί και ορίζαμε που και πότε θα συναντηθούμε. Φλερτάραμε, γελούσαμε και διασκεδάζαμε.
Δεν έχει σημασία αν κάποιες φορές τα κορίτσια τσακώνονταν γιατί αγαπούσε η μια την άλλη.

*Η εκπαιδευτικός Μαρία Μαγουλά στα πλαίσια του μαθήματος των Νέων Ελληνικών και της δραστηριότητας "Φιλαναγνωσία" ενθαρρύνει τους μαθητές της συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας να περιγράψουν ένα βιβλίο που διάβασαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου