Από τον Λευτέρη Φιωτάκη
με την επιμέλεια της φιλολόγου Μαρίας Μαγουλά*
Ένα ατίθασο παιδί, ο Πασχάλης, ο οποίος δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα του γιατί τους εγκατέλειψε όταν άφησε τη μητέρα του Πασχάλη έγκυο, έχει μια απαράδεκτη συμπεριφορά όχι μόνο στα παιδιά και στους δασκάλους αλλά και προς την ίδια του τη μητέρα. Η μητέρα του ψάχνει τρόπο να βελτιώσει τη συμπεριφορά του ώσπου ο κατάλληλος δάσκαλος αναλαμβάνει την τάξη του. Η μητέρα αφού μιλήσει στο δάσκαλο δίνοντας εξηγήσεις για τη συμπεριφορά του γιου της το βοηθάει να βρει τον τρόπο να τον κάνει επιτέλους "άνθρωπο". Ύστερα μητέρα και δάσκαλος ερωτεύονται, όμως αποφασίζουν προς το παρόν να μη το μάθει ο Πασχάλης. Πρωταγωνιστές είναι ο Πασχάλης, η Χρύσα- η μητέρα του, ο Γιώργος - ο δάσκαλος, ενώ σε μικρότερο βαθμό και η Ελένη η αδελφή του δασκάλου. η αφήγηση αναφέρεται σε μια σχολική,για τον Πασχάλη χρονιά στην Ανθήλη.
Μου έκανε εντύπωση η απάντηση του Πασχάλη προς τον δάσκαλό, όταν εκείνος τον ρώτησε πως τον λένε και εκείνος απάντησε: "Πασχάλη ρε". Αυτό δείχνει πως ο Πασχάλης δεν είχε τρόπους, πόσο ατίθασος ήταν και δεν έδειχνε σεβασμό ούτε στον δάσκαλό του, αλλά και πόσο απαισιόδοξος ήταν που αντί να περιμένει να δει το χαρακτήρα του νέου δασκάλου τον συνδύασε με τον παλιό και φέρθηκε έτσι.
Ύστερα από την ολοκλήρωση του βιβλίου νιώθω χαρά και συγκίνηση που ο Πασχάλης κατάφερε να συμμορφωθεί και που ο δάσκαλος με τη μητέρα του Πασχάλη τα βρήκανε. Λυπάμαι που ο Πασχάλης ούτε στο τέλος του διηγήματος δεν γνώρισε τον πατέρα του και είμαι θυμωμένος με τη συμπεριφορά του πατέρα. Ο χαρακτήρας που ταιριάζει στο δικό μου είναι ο Τζούλιο γιατί του αρέσει να μαθαίνει νέα πράγματα, να διαβάζει και εξωσχολικά βιβλία αλλά και να ζωγραφίζει.
Το μήνυμα που κυριαρχεί είναι ότι για να πετύχεις ένα στόχο πρέπει να έχεις επιμονή, υπομονή και πάνω απ' όλα να βρεις τον κατάλληλο τρόπο. Ύστερα και εσύ θα αμειφθείς.
*Η εκπαιδευτικός Μαρία Μαγουλά στα πλαίσια του μαθήματος των Νέων Ελληνικών και της δραστηριότητας "Φιλαναγνωσία" ενθαρρύνει τους μαθητές της συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας να περιγράψουν ένα βιβλίο που διάβασαν.
με την επιμέλεια της φιλολόγου Μαρίας Μαγουλά*
Ένα ατίθασο παιδί, ο Πασχάλης, ο οποίος δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα του γιατί τους εγκατέλειψε όταν άφησε τη μητέρα του Πασχάλη έγκυο, έχει μια απαράδεκτη συμπεριφορά όχι μόνο στα παιδιά και στους δασκάλους αλλά και προς την ίδια του τη μητέρα. Η μητέρα του ψάχνει τρόπο να βελτιώσει τη συμπεριφορά του ώσπου ο κατάλληλος δάσκαλος αναλαμβάνει την τάξη του. Η μητέρα αφού μιλήσει στο δάσκαλο δίνοντας εξηγήσεις για τη συμπεριφορά του γιου της το βοηθάει να βρει τον τρόπο να τον κάνει επιτέλους "άνθρωπο". Ύστερα μητέρα και δάσκαλος ερωτεύονται, όμως αποφασίζουν προς το παρόν να μη το μάθει ο Πασχάλης. Πρωταγωνιστές είναι ο Πασχάλης, η Χρύσα- η μητέρα του, ο Γιώργος - ο δάσκαλος, ενώ σε μικρότερο βαθμό και η Ελένη η αδελφή του δασκάλου. η αφήγηση αναφέρεται σε μια σχολική,για τον Πασχάλη χρονιά στην Ανθήλη.
Μου έκανε εντύπωση η απάντηση του Πασχάλη προς τον δάσκαλό, όταν εκείνος τον ρώτησε πως τον λένε και εκείνος απάντησε: "Πασχάλη ρε". Αυτό δείχνει πως ο Πασχάλης δεν είχε τρόπους, πόσο ατίθασος ήταν και δεν έδειχνε σεβασμό ούτε στον δάσκαλό του, αλλά και πόσο απαισιόδοξος ήταν που αντί να περιμένει να δει το χαρακτήρα του νέου δασκάλου τον συνδύασε με τον παλιό και φέρθηκε έτσι.
Ύστερα από την ολοκλήρωση του βιβλίου νιώθω χαρά και συγκίνηση που ο Πασχάλης κατάφερε να συμμορφωθεί και που ο δάσκαλος με τη μητέρα του Πασχάλη τα βρήκανε. Λυπάμαι που ο Πασχάλης ούτε στο τέλος του διηγήματος δεν γνώρισε τον πατέρα του και είμαι θυμωμένος με τη συμπεριφορά του πατέρα. Ο χαρακτήρας που ταιριάζει στο δικό μου είναι ο Τζούλιο γιατί του αρέσει να μαθαίνει νέα πράγματα, να διαβάζει και εξωσχολικά βιβλία αλλά και να ζωγραφίζει.
Το μήνυμα που κυριαρχεί είναι ότι για να πετύχεις ένα στόχο πρέπει να έχεις επιμονή, υπομονή και πάνω απ' όλα να βρεις τον κατάλληλο τρόπο. Ύστερα και εσύ θα αμειφθείς.
*Η εκπαιδευτικός Μαρία Μαγουλά στα πλαίσια του μαθήματος των Νέων Ελληνικών και της δραστηριότητας "Φιλαναγνωσία" ενθαρρύνει τους μαθητές της συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας να περιγράψουν ένα βιβλίο που διάβασαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου